onsdag 20 oktober 2010

Tyfonvarning.

Det är en stor storm påväg in från Filipinerna. Just nu är det Tyfonvarning klass 3, men vad jag förstått det ska det bli klass 8 innan det är dags. De tror att den kommer i morgon eller på lördag.
Det verkar pågå förberedelser över hela stan. Idag såg jag hur blomkrukor på nära 1,5 meter i diameter och över metern höga omsorgsfullt förankrades med tjocka trossar. På ett hotell jag passerade höll de på att montera ner alla markiser. Det kommer nog bli åka av. Åsa är kvar i Shanghai och har inte lyckats boka om sin biljett. Förhoppningsvis hinner hon både lyfta och landa innan det är dags.

I övrigt fick jag smita ifrån skolan idag för att gå på ett möte jag har haft inbokat sedan innan vi åkte. Peppar, peppar mina vänner, men jag tror nog att Invandrarpappan är påväg att landa sin första större lokala  uppdragsgivare. Vi får se, men det kanske blir åka av på fler fronter.

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar